【送料無料】ザ・ホリーズDVD[THE HOLLIES IN PERFORMANCE 1968]+CD[IN THE HOLLIES STYLE]+[HOLLIES] mono & stereo グラハム・ナッシュ在籍LIVE【送料無料】で60年代にグラハム・ナッシュが在籍した時期のザ・ホリーズライヴを収録したDVD[THE HOLLIES IN PERFORMANCE 1968]と1997年に英国EMIからリリースされた<モノ/ステレオ>の両音源を収録した2nd[IN THE HOLLIES STYLE]と3rd[HOLLIES] のCD2枚を出品致します。レンタル落ち商品ではありません。①DVD[THE HOLLIES IN PERFORMANCE 1968] 全8曲 28min 画像良好(モノクロ) LM035 輸入盤②CD 2nd[IN THE HOLLIES STYLE] 全24曲《mono & stereo》1964年作品 7243 8 56573 2 0 デジパック仕様 1997年CD発売 英国EMI盤③CD 3rd[HOLLIES] 全24曲《mono & stereo》1965年作品 7243 8 56575 2 8デジパック仕様 1997年CD発売 英国EMI盤1968年のユーゴスラビア公演の模様をTV収録したライヴ映像です。68年と言えばホリーズとってはLP[Hollies Sing Dylan]のレコーディングをめぐるグラハム・ナッシュ脱退という大きな転換期となった年ですが、この公演を見る限りではナッシュのMCで進むライブ構成が嘘のように和気あいあいのステージ・パフォーマンスでグループの最円熟期を醸し出しています。30分弱と短いステージですが、三声のコーラスが見事なこの時期のホリーズの歴史的映像(音質が特に良い)です。ビートルズがコンサートを中止している1968年にもかかわらず観客があまりキャーキャー言わないのは東欧のコンサートだからでしょうね。POPフェスティバルの一員として西側代表で招かれていた立場でナッシュとクラークのスパイダースの二人のようなやり取りもあまり受けていないのには言葉の壁と地政学的な壁があるのかも知れませんね。 CSN&Yファンやテリー・シルヴェスターファンには申し訳ないですが、このコンサートを見れば、ナッシュには70年代までホリーズを続けて欲しかったと思わせるほど素晴らしい完成度です(飽くまでも私見ですが‥)。メンバー;Vo/アラン・クラーク,Vo.G/グラハム・ナッシュ,Vo.G/トニー・ヒックス,Dr/ボビー・エリオット,B/バニー・カルバート『当時の邦題-「これがホリーズ・スタイル」-に相応しい仕上がりの2作目(ただし日本盤の発売は68年)。前作から一転、過半数がアラン・クラーク、グレアム・ナッシュ、トニー・ヒックスの共同名義(‘チェスター・マン’あらため‘L・ランスフォード’)になっており、3人のヴォーカル・ハーモニーも安定感を増した。先んじて7位を記録した‘ランスフォード’作品「We’re Through」等々のヒット曲は含まず、すべて新曲で固めたあたりにもグループが如何に好調であったかが窺える。バンドの個性が集約された⑩ほか自作曲にも聴きどころは多いが、カヴァー曲にも聴きものは多く、中でも隙のないシャープな演奏と鮮やかなハーモニーが印象的な①は屈指の名演。こなれた演奏に乗せてクラーク、ナッシュ、ヒックスの順にリード・ヴォーカルをとる⑦もまたすばらしい。』 *B/エリック・ヘイドック レコード・コレクターズ2004年2月号<特集ホリーズ>若月眞人氏ライナーノーツより『‘In The Hollies Style’こそ不発に終わったものの、続く一連のシングルはすべてトップ10入りを果たし、このうち「I’m Alive」は本国で首位を獲得、「Look Through Any Window」は英4位、アメリカでも初のトップ40入りを記録している。本作はその間のおよそ8か月にわたって散発的に行われたレコーディング・セッションの成果をまとめたもの。アルバム・チャートでも8位の好成績を残している。カヴァー曲と自作曲をはぼ均等に配した構成は前作に大差はないが、バンドの成長振りはそれゆえに一層印象的。ビートルズの影響を滲ませたポップな③から、‘その後’を予感させる陰影に富んだフォーク・ロック曲⑥まで(前者は64年11月、後者は65年7月の録音)、自作曲は成熟の度合いを高め、⑨を筆頭とするカヴァー曲に聴けるスマートなアンサンブルにはもはや余裕すら感じられる。』 *B/エリック・ヘイドック レコード・コレクターズ2004年2月号<特集ホリーズ>若月眞人氏ライナーノーツより在庫整理で出品致しますが、申し訳ありませんがバラ売りは致しません。3枚セットでの購入をお願い致します。大切にしまってありましたが、盤面は奇麗ですが、保管期間は長かったので、神経質な方はご遠慮下さい。ノークレームノーリターンでお願い致します。迅速な発送を心がけます。他にも音楽CD・DVDを中心に色々と出品していますhttps://auctions.yahoo.co.jp/seller/22qojKw6yE6T88E1inSw8v3fioHo3?user_type=c--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------[Free shipping] The Hollies DVD [THE HOLLIES IN PERFORMANCE 1968] + CD [IN THE HOLLIES STYLE] + [HOLLIES] mono & stereo LIVE with Graham Nash[Free shipping] We are offering the DVD [THE HOLLIES IN PERFORMANCE 1968], which contains a live performance of The Hollies when Graham Nash was a member in the 1960s, and two CDs, the 2nd [IN THE HOLLIES STYLE] and 3rd [HOLLIES], which contain both the mono/stereo sound sources released by EMI in the UK in 1997. This is not a rental item.①DVD [THE HOLLIES IN PERFORMANCE 1968] 8 songs, 28 min, good image quality (monochrome) LM035 Imported version*For detailed song titles, please see image 5.②CD 2nd [IN THE HOLLIES STYLE] 24 songs in total, "mono & stereo", 1964 release, 7243 8 56573 2 0, Digipak format, CD release in 1997, UK EMI release*For detailed track names, please see image 6.③CD 3rd [HOLLIES] 24 songs in total, "mono & stereo", 1965 release, 7243 8 56575 2 8, Digipak format, CD release in 1997, UK EMI release*For detailed track names, please see image 7.① is a live video of a 1968 Yugoslavia performance recorded for TV. 1968 was a big turning point for the Hollies, with Graham Nash leaving the band over the recording of the LP [Hollies Sing Dylan], but from watching this performance, the live performance structure led by Nash's MC was unbelievably harmonious and the stage performance exuded the group's most mature period. Although it was a short stage of just under 30 minutes, it was a historical video of the Hollies at this time (the sound quality is particularly good) with a wonderful three-part chorus. Even though it was 1968, when the Beatles stopped concerts, the audience didn't scream much, probably because it was a concert in Eastern Europe. As a member of the POP festival, they were invited as a representative of the West, so there may have been language and geopolitical barriers that made them not have much interaction like the Spiders duo Nash and Clark.I'm sorry to CSN&Y fans and Terry Sylvester fans, but this concert is so wonderful that it makes you wish Nash had continued with the Hollies into the 1970s (this is just my personal opinion...).Members: Vo/Alan Clark, Vo.G/Graham Nash, Vo.G/Tony Hicks, Dr/Bobby Elliott, B/Bunny Calvert② is the second album, which is worthy of the Japanese title at the time, "This is the Hollies Style" (although the Japanese version was released in 1968). In a complete change from the previous album, the majority of the songs are jointly written by Alan Clark, Graham Nash, and Tony Hicks ('Chester Mann' changed to 'L. Lunceford'), and the vocal harmony of the three has become more stable. It does not include hit songs such as "We're Through" by 'Lunceford', which previously reached 7th place, and the fact that it is all new songs shows how well the group was doing. There are many highlights in the original songs such as ⑩, which summarizes the band's individuality, but there are also many cover songs worth listening to. Among them, ①, which is impressive for its flawless sharp performance and vivid harmony, is one of the best performances. ⑦, in which Clark, Nash, and Hicks take the lead vocals in that order with a mature performance, is also wonderful. 』 *B/Eric HaydockFrom the liner notes of Masato Wakatsuki in the February 2004 issue of Record Collectors <Special feature on the Hollies>``Although 'In The Hollies Style' was a flop, all the subsequent singles made it into the top 10, including ``I'm Alive'' which reached the top in their home country, and ``Look Through Any Window'' which reached 4th in the UK and the top 40 in the US for the first time. This work is a compilation of the results of recording sessions that were held sporadically over the course of about 8 months during that time. It also achieved a good result of 8th place in the album chart. The composition of the album is almost equal between cover songs and original songs, which is not much different from the previous album, but the growth of the band is all the more impressive. From the pop song ③, which is influenced by the Beatles, to the folk rock song ⑥, which is full of shades and hints at the ``afterwards'' (the former was recorded in November 1964, the latter in July 1965), the original songs have become more mature, and the smart ensemble heard in the cover songs, starting with ⑨, even feels relaxed. *B/Eric HaydockFrom the liner notes of Masato Wakatsuki in the February 2004 issue of Record Collectors <Special feature on the Hollies>I am listing these items for sale as part of inventory adjustment, but I am sorry to say that I will not be selling them separately. Please purchase them as a set of 3. They have been carefully stored, and although the records are clean, they have been stored for a long time, so please refrain from purchasing if you are sensitive about such things. Please note that there will be no claims or returns. I will try to ship quickly.